"De e så saftigt att jag måste suga!!"

Så var det äntligen dags! I torsdags drog jag till Amsterdam och Bizzen! 
Min andra gång i Amsterdam och jag tänker fortfarande inte röka på. hehe 
Sist landade jag i Eindhoven, vilket e en rätt liten flygplats. Vilket man inte riktigt kan säga om Shiphol! Om man inte visste bättre kunde man tro att det är en stad! Sjuuuukt stort! Tur att Bizzen hämtade mig! :D

Fredagen spenderade vi i grannstaden Leiden. Dagen börjar bra. Bizz hånglar upp ett päron och ursäktar det med "Det e så saftigt att jag måste suga!" Tur att de bara var vi där som pratade svenska! LR??! :S (Bizz åt ett päron om ingen förstod och Maria tyckte det såg kul ut)
Shopping och god mat + några öl senare satt vi på tåget hem igen. Mätta och belåtna!

Lördagen började med en hejdundrande frukost. Efter lite runtfarande i huset (som btw är som ett litet slott i storleken) drog vi oss till sist in till Amsterdam. Väl där gick vi på "Museum of Bags & Purses". Mycket intressant och myyyycket fiiiina väskor man helst ville ta med sig hem! När vi äntligen slitit oss därifrån begav vi oss mot det ökända Heineken museet. Som till våran stora förtret visade sig vara stängt för renovering! :(
Bizzen tröstade sig med en glass och jag med en hamburgare medan vi byggde små kinderäggs-gubbar. :D

Därefter blev det ytterligare lite shopping och en snabbvisit på tivolit på torget! Ett antal timmar senare satt en trött Bizz och Maria på tåget hem för att käka och göra sig iordning för den kommande nattens festande! :D
Ca. 1 potatisgratäng och varsin köttbit senare höll Marias & Bizzens magar på att sprängas! Bäst att börja förfesta lite tänkte dom och drog fram alkoholen, dom gömt undan för barnen, samt Guitar Hero!

Efter lite mer alkohol och en tågresa var de två vännerna på väg att möta upp Bizzens syster med vänner. Sammanstrålningen medförde inga större problem och efter ett tag på ena stället blev den uppsluppna stämningen för mycket och de bestämde sig för att dra iväg och dansa lite.
Baren på det nya stället intogs och det beställdes drinkar hej vilt (1 var... haha).  Dansgolvet var fullt till en början..... och när det helt plötsligt inte var lika fullt längre började Maria och Bizzen undra vad klockan var. Tiden går fort när man har roligt minst sagt... kl. hade blivit 4!
De bestämde sig för att hovra i en av sofforna ett tag. Mer folk drog och när kl. var 04.30 och de bestämde sig för att dansa sista kvarten var de tomt på dansgolvet. Inte ens Maria och Bizz ville dansa ensamma på detta dansgolv, så de drog sig hemåt. Vilket var lättare sagt än gjort. Efter en promenad till stationen återstod väntan på tåget. Som skulle gå 1.30 senare (06.30)! Mmmmm..

07.30 somnar en trött Maria o Bizz hemma hos Bizz.
12.30 ringer Maria väckarklocka!
Upp o hoppa! Inte missa planet! :D
22.00 anländer Maria till Karpstigen 35. Inte fullt lika pigg som hon var när hon åkte. Men inte heller lika trött som hon var när hon 15 timmar tidigare somnade hos bizzen! :D

Bäst: Min nya Björn Borg väska! I LOVE!! Who needs guys??!!!
Sämst: Ont i nacken! :S

image32


Ciao så länge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0