Plugg 1 timme, sova 1 timme

Oj vad denna torsdag inte alls blev särskilt effektiv!
Hade tänkt att jag skulle va jätte seriös och pugga hela dagen. Få en massa gjort som jag borde gjort för länge sen!
Och fira kvällen med Kvalborg på baracken för att jag varit så duktig...
riktigt så blev de inte.. hehe
Började bra med att jag satte mig med den förbannade skisstekniken som jag har några kompletteringsuppgifter kvar på. Gjorde en, blev skitkass, vart förbannad och satte mig vid datorn istället!
Sen bestämde jag mig för att ta lite nya kort på lägenheten och lägga upp på FB.
Fastnade på msn en stund och insåg vilken dålig disciplin jag har. Lr bristande motivation! haha

Drog ut på en löprunda för att kunna koncentrera mig lite bättre.
Käkade lunch och tog tag i det tunga häftet från Entreprenörskapskursen. Läste i 1 timme och plöjde mig igenom en hel del faktikst. Blev jättetrött och tog en powernap som råkade bli 1 timme! haha

Nu sitter jag och funderar på om jag ska börja laga mat. Magen har börjat kurra igen!
Tror jag ska göra hamburgare, hade både hamnburgarbröd och burgare hemma och lite grönsaker. För att inte tala om det viktigaste: Hamburgerdressing!!! :D

Så här god kommer min också bli! kanske.... hehe

När jag googlade efter en mumsig bild på en hamburgare kom den här upp!!
Kul klänning!! hahaha

Pratade med mammsen nyss och kom på att jag ju har bugg idag!! Hade helt glömt bort de!!! Tur att jag blev påmind!! :D

Dags för käk!!

Tjipp o hej så länge! :)

Back where I belong

Nu har jag landat och är tillbaks i Gävle efter en veckas skönt break på Mallorca med päronen!
Mycket trevligt! Började mindre bra med att askmolnet beslöt sig för att ställa in alla flyg i ett antal dagar.
Men fam. Berge höll hoppet uppe och åkte glatt iväg till Arlanda för att sitta på rumpan och vänta i 5 timmar innan de fick veta att ett beslut angående huruvida flygplatsen skulle öppna skulle tas kl.12.
Så den lilla familjen fick snällt sitta och vänta lite till.
Kl.12 kom beslutet... att Arlanda skulle öppna kl.16 och då börja släppa iväg enstaka flyg.
Kl.16.30 lyfte 3 flygplan och dessa var de enda som fick flyga denna dag. Ett av dom flygen gick till Mallorca och där i satt jag!! Smått lyrisk över att faktiskt komma iväg på semester sov jag gott i 3 timmar på det halvtomma planet! :D

Skitsamma att vi missat hela första dagen, vi kom ju dit iaf!! :D
Vaknar torsdag morgon av ett smattrande... går upp och tittar ut. Regnet öser ner och mina päron drar iväg för att hämta sina hyrcyklar. "Jaja, lite regn har väl aldrig skadat. Vi e här iaf!" tänkte Maria och myste i soffan med en bok och en varm filt. För en sak är säkert... husen/lägenheterna kring medelhavet är helt klart inte gjorda för någon vinteraktivitet direkt. Svinkallt va de inomhus, hur rått som helst. Sov med raggsockor, trekvartsärmad lång tröja och dubbla filtar hela veckan! Haha
Päronen kommer tillbaka med cyklar. Ytterst nöjda!
Mamma och jag bestämmer oss för att trotsa regnet och ge oss iväg på lite storstads shopping i Palma. Taxi till bussen för att inte bli dyblöta och 1 timmesbussresa senare traskar vi runt i ett blött Palma.
Inhandlade en jättesöt bikini och ett par skor! Mycket nöjd!

Vaknar fredag morgon och ber till solguden att han ska vara på sin goda sida idag! Tittar ut.... ICKE då!
Solguden kanske hade drunknat i allt regn som kommit under torsdagen...
Närå, regnade gjorde de iaf inte.... nästan... på eftermiddagen... bara lite... haha
Passade på att vara lite hurtig och slängde på mig löparskorna och sprang en sväng längs strandpromenaden.
Mycket fint! Hade varit ändå finare med sol! :D
På kvällen tog vi bussen bort till Port de Pollenca (vi bodde i Alcudia) och gick på min och mammas smultronställe som vi hittade i höstas när vi var där. En jättemysig restaurang, Simbad, gör hur god skaldjurspaella som helst!
Skulle gärna äta det varje dag resten av livet!! :D

Vaknar på lördag och känner att "Fan, är de inte sol idag så åker jag hem!"...
Går upp och vågar knappt titta ut på altanen... DE E SOOOOL!!!
Klarblå himmel!! Inte ett moln i sikte! Woohoo!!
Spenderade hela lördagen vid poolen läsandes lite bok, löste sodoku och bara njöt av värmen som genast infinner sig när solen tittar fram! :)

Söndag: SOOOOOOL!!!! :D Åkte tillbaka till Simbad för att äta ännu en delikat middag. Denna gången blev det grillad bläckfisk. Jättegott!!

Måndag: SOOOOOOOL!!! :D Sista dagen i solen och värmen. Njöt till fullo och försökte insupa varje liten solstråle för att inte gå miste om nåt! Firade sista kvällen med att gå på restaurang och käka en god pizza! Mums!

rolig stavning på jordgubbar! Och glas till?? AJ!! HAHA

Tisdag: Upp 06.30, frukost, slänga ner de sista i väskan, åka till flygplatsen, handla lite sprit och annat gott, hoppa på planet, sova, vakna, landa, hämta bagage, säga hejdå till mammsen och pappsen, köpa tågbiljett, åka tåg, kliva av tåget, springa på en gammalklasskompis, bli glad, skynda sig till cykeln, cykla hem, äta fort, cykla till baracken, städa, äta glass, äta blåbärsflarn (MUMS! :)), ha SMG möte, cykla hem, städa, packa upp och ANDAS!
Film... sova.. :)

Heldag i skolan idag. Tillbaka till verkligheten så att säga... :)
Kvalborg och Valborg stundar och jag taggar till tusen. Mina små nya kära flaskor tittar trugande på mig och hoppas att dom kanske blir öppnade till helgens bravader! :P

Iron Man 2 har premiär! VILL SE!!! MÅSTE SE!! :D

Har varit duktig och sett en till skräckfilm! Såg Halloween för lite mer än en vecka sen och igår vart det Instängd (The Descend). Oj, så läskig. Lilla jag gömde mig bakom en kudde en hel del! haha. :D
Tur att jag inte va ensam... hade aldrig vågat se den då!

Nu e de dags att åka till affären och bunkra upp i kylskåpet! hehe
E lite sugen på att basta... kanske får bli i helgen. :P

Intressant helg... :P

Vilken helg!!!
Helt galen!! Sjukt kul! :D
Började i fredags med samling på Baracken för avfärd mot GOK-stugan för ett glatt och förväntansfullt gäng.
Väl där portionerades en stor dunk vin ut i pet-flaskor som ställdes ut i skogen på en väl vald bana.
Därefter drogs VIN-orienteringen igång.
Mitt lag vann!! Mycklet stolt! Bra jobbat David och Felicia! Bra teamwork!! :D
Vi gick i mål utan tvekan först av alla! 15 min senare är det mesta en dimma.
Fan ta Topias vin! Haha

Strax innan 22 kom en snäll Alexander Paus ut och skjutsade hem mig då jag tyckte att jag fått nog... fortfarande vääääldigt mycket vin i lilla kroppen. Hehe.
Kommer hem och upptäcker att telefonen inte velat följa med hela vägen hem.... Hmm... Orkade inte bry mig mer då. Stoppade i mig några liter vatten, en ananas och en macka! Runt tolvslaget va jag nästan nykter igen!! haha

Vaknade igår inte alltför sliten... kanske...
Eftersom jag fått skjuts hem var det bara käka frukost lite snabbt och sen promenera ut till stugan drygt 5 km bort!
Jätteskönt när man inte e 100% på topp! haha

Väl där höll vi i vårat möte, lr rättare sagt mötet var i full gång när jag kom dit och efter 15 min va vi klara!! haha
Sen blev det pyttipanna till lunch och jag grillade en chorizo över den öppna spisen. Mums!
Dags för en power-nap. Jag och Rutan kröp ihop på hennes luftmadrass och sov gott i ca. 1 timme. :)

Senare grillades det världens godaste hamburgare och drickat hade börjat flöda än en gång!
Vid det här laget var flera deltagare bra dragna... IGEN! :P
Topias gjorde årtiondets vurpa. En riktig faceplant rakt ner i leran!! HAHAHA!! Sjukt kul! Vi garva så vi höll på att kissa på oss!!! Topias såg mindre nöjd ut med lera över halva kroppen och ansiktet! HAHAHA
Själv fick de räcka med några cider... har hittat en ny favorit. Somersby Äpple cider! MUMSIGT!
Kröp i säng runt tolv... .sov gott på madrassen... vaknade dock några gånger och var tvungen att ta på mig mer kläder. Vart ganska kallt!

Imorse väntade städningen! Woohoo! Allt skräp och överbliven mat proppades in i Davids bil som kördes till Baracken medan resten av oss nöjt cyklade hem till en väntade dusch och mysstund på balkongen!
Har fått lite färg faktiskt... :D

Nu håller jag tummarna över att askmolnet över Europa ska lyfta och jag ska få flyga till Mallorca på ons!!

Dags för filmkväll! :D

We're Not Gonna Take It Anymore
no Way!

:D

Ny vecka! Nya möjligheter!

Så var ännu en vecka här.
Med nya möjligheter och storslagna stunder!

Startade veckan med att njuta av solen på balkongen innan skoldagen drog igång och sen blev det en hejdundrades löprunda efter skoldagens slut.
Var skönt att få komma ut och sträcka lite på benen. :)

Helgens lördag kräver lite extra uppmärksammande.
Sjukt nice inflyttningsfest hos herr Berglund, fröken Carlsson och fröken Svensson! :D
Därefter blev det utgång för fröken Helzenius och fröken Berge.
Fröknarna besökte det omstridda Goya och stuffade och svängde sina lurviga till den ljuva musiken som strömmade ur högtalarna! Tisslade och tasslade om snyggingar bakom baren. Skrattade åt fröken Silikon som snyggdansade med sina nya läppar! Kissade i kors och snodde servetter på Subway!! Haha
En helt otroligt rolig kväll! Kan ha varit mycket på grund av sällskapet!
Tack alla som förgyllde min lördagskväll! :D

Har nyss käkat middag, idag serverades kycklinggryta med ris på restaurang Berge. Mycket gott! Åt alldeles för mycket och sitter nu och sväller i datorstolen! hehe.

Ska strax cykla iväg till RB för lite planeringsmöte och sen inspirationsmöte/briefing hos herr Wossmar.
Blir säkert en trevlig kväll! :P

Imorrn e de dags att ta tag i dom sista ritningarna! Suck, inte världens roligaste! Men men, snart e de över. :)

Tjipp och hej!

Loppis-lördag! :D

Så var det lördag igen! :D
Och ni vet ju va de betyder, LOPPIS!!! haha
Jag, Cia och Maria samlades förväntansfulla utanför Ria klockan strax efter tio imorse.
Sen begav vi oss in i havet av prylar, kläder och möbler för att komma ut helskinnade med en hel del saker rikare. Själv hittade jag en skrivbordsstol och en klänning. :)
Vidare mot Erikshjälpen där det rådde en aningens anarki! Armbågade oss fram i högar av dukar och en djungel av tavlor! Kom därifrån med en till klänning/städrock. Hur kul mönster som helst på. Ska göra nåt kul av den! :D

Dags för en sväng på systemet! Mycket trevligt besök!
Sen blev det varsin macka på Café Pezzo. Ytterst trevligt ställe. Förutom gubben som röck i handtaget när jag va på toaletten! haha. ;)

Igår invigdes bastun i mitt hus! Lr rättare sagt, jag invigde den! hehe
Rut, Markus och Cia tittade förbi och i en hel timme pinade vi oss i den varma bastun! Dock en mycket mysig bastu-stund! :)
Sen blev de äppelpaj, ostbågar, chips, 2,25% päroncider och jag lärde mig spela Plump! :D

Snart dags att fixa till sig för den stundande inflyttningsfesten som jag tror, kommer bli alldeles kalas!! :)

Run Forest run!!!

Skönt med kort vecka i skolan! :)
Längtar till en viss inflyttningsfest på lör! :P

Klev upp imorse och till min förvåning föll det inte alls några stackars snöflingor till marken ute.
Istället var det strålande sol och blå himmel! Kände hur humöret blev betydligt mycket bättre med en gång. Käkade frukost lite snabbt för att hinna med att släpa ut alla grejor på balkongen och göra iordning där ute.
När mamma och pappa var här på besök för 2 veckor sen åkte vi runt och handlade balkonggrejer och sen dess har jag bara väntat på att få sätta upp allt!
Fram med bordet, ut med stolarna, på med dynorna och rulla ut mattorna på golvet. :D
Det blev mysigt värre, hann sitta och njuta i 10 min innan det var dags att borsta tänderna och gå iväg till Malin för att plugga.

Kom hem vid 15. Tänkte att "Nu jävlar ska de mysas på balkongen!!". Konstaterade snabbt att solen försvinner från min balkong vid 15! Blev inget mys här inte! :(
Istället fick jag sortera tvätt och gå till tvättstugan. haha

Kände hur kroppen ville ut och röra på sig i solen efter att jag kurat en stund i tvättstugan.
Så det blev till att dra på sig träningskläderna och ta en premiär löprunda för i år! Inte gick det speciellt fort, inte var det speciellt långt. Men sprang gjorde jag!! :D
Mäkta stolt över mig själv! haha.
Kom hem och tog mig i kast med maghjulet! Beach 2010 here I come!! Hahahaha!
Försöka kan man ju alltid göra! De e ju tanken som räknas! ;)

Ikväll ska jag glo på Dating in the Dark och plocka fram vårskorna och lite kläder! :)

Tjipp o hej leverpastej

Skutta runt i skogen

Idag har det skett!
Idag har jag varit ute och ridit för första gången på mycket mycket länge!
Tur att vädret var så himla fint idag då! ;) haha
Usch, vad blött det blev!
Hela jag och hästen va plaskblöta när vi kom tillbaka.
Men kul var det!
Att får komma ut i skogen och tänka på ingenting. Bara koncentrera sig på sig själv och en 600 kg krutburk till häst under sig. :)
Lite frusna men välbehållna kom vi tillbaka någon timme senare.

En Låååååång och varm dusch när jag kom hem, för att tina diverse stela kropssdelar.
Har precis smaskat i mig en blodapelsin och väntar på att kycklingen ska tina så man kan få lite middag idag med.
Blir nog kyckling med champinjon och soltorkadetomater röra och klyftpotatis! :D Mums!
Magen knorrar redan, får trycka i mig en till apelsin i väntan. :P

Ett stycke tokig häst! :D

Solen den går upp och ner...

Strålande sol och klarblå himmel utan ett moln i sikte!
Finaste dagen på länge!
Mamma och jag drog iväg hyfsat tidigt i förmiddags till Trosa. Stannade på några små lantbodar och mammsen köpte fina blommor och någon bra-att-ha-pryl.
strosade gågatan fram i Trosa, ner längs ån och tillbaks upp till lilla torget. Så himla fint!
Gick in på Marsipanboden och köpte chokladpulver med hallonsmak. Så när jag kommer tillbaka hem ska jag mysa med varmchoklad med hallonsmak! MUMS!!

Har suttit och solat på baksidan med mamma här på eftermiddagen. Blev så varmt att jag till oc med kunde skippa tröjan! Magen och benen fick hälsa på solen för första gången i år och väldigt länge! :D
Sååååå mysigt! Lite saft och bullar till det och sen var dagen gjord! :D

Dags för middag och lite främmande av morfar. Supergod middag med gnocchi och persilja, vitlök och bacon! :D

Nu e de dags för kvällspromenad i kvällssolen!!
Mysigt värre!

Tjipp o hej!

Köpa vingar för pengarna

Jag ska köpa vingar för pengarna och flyga ut över ängarna.

Tanken på att ta ett sabbatsår har återigen börjat pocka på uppmärksamhet.
Börjar känna att jag verkligen vill iväg en sväng. Bara resa eller jobba på vägen, kanske plugga lite utomlands eller dra iväg som volontär.
Grejen e ju den att det passar så himla bra med att ta ett sabbatsår mellan 2:an och 3:an. Då har man nåt att komma tillbaks till sen också. När man gått ut, efter 3:an, då vill man ju söka jobb direkt!
Så det känns lite som now or never! hehe

Helst skulle jag nog vilja resa och se en massa. Men då måste man ju jobba ihop en hel del pengar och det kräver ju att man har ett jobb. Visst, jag har ju ICA. Men tror knappast att jag skulle kunna skrapa ihop dom pengarna där.
Och att åka som volontär är ju snäppet billigar. Plus att det lär va sjukt häftigt och givande.
Till sist skulle man kunna åka iväg och plugga. Just nu lockar Japan något fruktansvärt! Kyoto kanske... :P Då kan man ju få CSN. Men hur sugen e man på mer studielån??! hehe ;)

Mikael Rickfors – Vingar Komer ihåg att pappa och jag brukade lyssna på den i bilen när jag var liten. Det va en av mina favoritlåtar tillsammans med ett kasettband från Lilli & Sussie! Haha :D

Dags att fortsätta drömma! För drömma kan man ju alltid!! :)