Hittar inte "Off-knappen"!!!

Har just nu ett, inte sjukt behov, men ett stort behov av att prata med någon. Inte vem som helst, men någon. Någon ny, någon som inte dömmer. Någon som inte vet vem man är eller vad man gjort för misstag. Någon som kan se det hela lite objektivt och inte är insnyltad i det. Vart hittar man en sån?? Var ska man leta? Ska man leta?
Gosch! Vilken soppa! Haha. Nä, nu lämnar vi det.... 

Helgen annars i stort har varit en välbehövlig paus från ALLT. Tid för att sova, kurera sig mot diverse åkommor. Tid för att tänka och överväga vissa beslut. Att göra ingenting är ibland sjukt svårt. 
Tänk dig själv, man är ju van vid att alltid ha något att göra. 
Att låta bli att plocka upp telefonen och skicka det där smset eller ringa någon. Att inte gå till gymet eller sticka ut och springa. Att inte sy eller pyssla med något annat. Man blir frustrerad! De första timmarna... men sen vänjer man sig lite vid tanken att inte göra ett skvatt. Man måste lite acceptera tanken på att vara onåbar en helg innan det faktiskt funkar i praktiken. 
Inte för att jag känner mig speciellt mycket mer utvilad nu än i fre. Eller jo, det gör jag nog visst. I alla fall om man ser till att jag faktiskt är mindre förkyld nu. Men när det gäller den mentala vilan, om man nu kan kalla det så, så känner jag mig helt körd! Hjärnan går på högvarv 24 timmar om dygnet och jag hittar inte "Off-knappen"!! Inte för att jag tänker på något vettigt. Det är som att man kör på repeat på samma spår om och om och om och om igen. Frustrerande minst sagt! 
Men men, life goes on! Tur är väl det! haha.

Imorrn är det tillbaka till verkligheten. Skönt att få något annat att tänka på. Bara jobba, jobba och jobba. Tills nästa helg, spännande att se vad som händer då. hehe. Bara att vänta och se...

Ciao så länge..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0