Så går en dag ifrån våra liv och kommer aldrig åter..

Det är ju sant, den här dagen kommer aldrig, aldrig finnas mer.
Helt ärligt skrämmer det skiten ur mig. För vad exakt har jag gjort idag för att göra den här dagen minnesvärd?? Kan ju låta lite som en klyscha, att varje dag är unik. men det är den ju. inte för att jag vill att den ska vara det, skulle föredra om den inte var det, eller för att någon smart snubbe bestämde det. Det är ett faktum. Den HÄR dagen är den här dagen och ingen annan. Det bara är ju så. The laws of nature. Man får nästan lite ångest om man tänker på hur många dagar man "slösar" bort. Hehe. Med den tankegången i huvudet vill jag bara ut och springa i månskenet, bada naken i en isvak eller bygga ett sandslott i stor skala, bara för att göra just den här dagen minnesvärd! Låter kanske töntigt, men ärligt talat... man vet ju aldrig hur länge man är kvar här på jorden! Alla kommer dö, det är lika säkert som att varje dag är unik. Hehe. Och jag vet att jag kommer vilja ha något att se tillbaka på och minnas när det är min tur att sticka här ifrån! Vilket inte kommer bli än på många, många år får man hoppas. Men som sagt, det vet man ju aldrig. Hehe.
Idag.... idag har jag jobbat.. suttit i min lilla kassa och varit trevlig mot folk. Roligast är det när pensionärerna handlar, dom blir så glada när man stannar och pratar lite med dom. :) Att jobba på Ica är betydligt mycket roligare än man kan tro!!! Ser fram emot att göra morgondagen unik på mitt sätt! :D

Ciao så länge..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0