Att vara eller inte vara stipendiat!

Klockan var 12.30 och jag satt och surfade planlöst...
Kom på tanken att jag borde kolla mailen. Bra idé fröken Berge!
3 nya i skräpposten, varav ett från en Björn ang. stipendie.
Maria kände kroppen spännas som en stålfjäder. Kunde de vara att hon fått svar om stipendiet hon sökte i tidigare i nov.
Fast nä, kommer säkert ändå inte få nåt. Det händer bara andra, tänkte Maria och klickade på mailet.
"Hej Maria, vi har fått tillbaka ett brev vi skickat till dig med svar ang. stipendiet. Ingen giltig eftersändning...."

Vad fan!! Jag har visst giltig eftersändning! J**la posten!

"Bifogar härmed brevet till dig, fast utan påskrift. Hör gärna av dig om rätt adress...."

Maria blir skapligt nervös, öppnar den bifogade filen och vågar knappt titta på skärmen.
Börjar läsa.... och där står...
"Styrelsen för Sancta Ragnhilds Gille har beslutat att tilldela Dig ett stipendium för år 2010..."
WHAAAAAAAAT????!!!!! Woooooohooooo!!!
Flyger av stolen och börjar hoppa omkring och skrika/skratta hysteriskt som en liten fjortis som sett idolen!
Att JAG, JAG har fått ett stipendie känns helt sjukt!
Trodde aldrig de skulle hända.... tänkte att de bara va sånt man sökte men aldrig fick!
Men ack så fel!!!
Det första stipendiet man söker får man!!! Hur stor e chansen liksom??!
Wiiiiiiie! Kan fortfarande inte fatta att de e sant!!
Går som på små rosa moln, de e ungefär som att va kär! Man kan besegra allt! :D

Firar kvällen med att dricka lite glögg och fundera över hur livet plötsligt kan ta sådana ljusa vändningar! :D

Kraaaaamar på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0