Cooking skills! :D

Nu jävlar e de dags!
Ni vet dom där dagarna. DOM dagarna!
Dagarna då man bara slukar allt i vad nya spännande maträtter heter och känner sig sjukt inspirerad att göra nåt nytt. Laga något kulinariskt och få smaklökarna att kurra av välbehag. DOM dagarna.
Visserligen inträffar inte sådana dagar jätte ofta. Men när de väl händer då är man som en stjärnkock i sitt eget kök. Inget kan stoppa en och nästan inget kan gå snett!
Idag var en sådan dag! :D
Bakade klart min surdegskaka Herman, ytterst mumsig!
Nöjd med detta tog jag mod till mig att prova göra en ny soppa. Receptet har legat framme på köksbordet i snart en vecka men idag var det dags. Iväg till affären för att inhandla det nödvändiga.
Rostad kålsoppa
Asså jag vet inte riktigt, men när jag läste det första gången var jag inte alls sugen på att göra det. Jag menar kålsoppa??? Låter ju som nåt man åt på 40-talet under kriget. Kål- och potatissoppa! Haha
MEN, så läste jag vidare.... och vad innehöll denna trevliga lilla soppa om inte lite öl! Spännande tänkte Maria och fortsatte läsa.... Hm, bacon! Och sen kom persilja och västerbottenost och lite grädde. Där avgjordes det! Det blir Rostad kålsoppa med bacon och västerbottenostkräm toppad med persilja! Mums!
Som sgat, åkte till affären och handlade kål! :D
Och skred till verket! Och det gick bra! Inte speciellt svårt att tillaga. Det ända var väl att den där "krämen" av västerbottenost och grädde inte blev så tjock.
Men fy fan vad gott det blev!!! Har nog inte ätit något godare sen mamma och pappa var här och vi åt på en svingod restaurang. Och de va en restaurang liksom! Men att laga nåt sånt här gott hemma! Och en soppa dessutom!
Jag är mycket stolt över denna skapelse som jag glatt och glupskt slevade i mig! :D

Kolla vad fint!


Lycka till i köket!
Önskar en nybliven stjärnkock! :D

Kommentarer
Postat av: Evelina

Tänk att Fröken Berge och jag har nästan likadana bloggar! Spännande! Och jäklar i min lilla låda vad det lät gott med öl och bacon!

2009-12-14 @ 18:50:29
URL: http://evelinajustnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0