Stel som en ispinne!

Idag invigde jag en annan julklapp och skapade samtidigt ett till nyårslöfte!

Jag fick en ny cykelhjälm i julklapp och en liten mössa man kan ha under. Eftersom jag cyklar i princip varenda dag till och från skolan lr jobbet borde jag ju använda hjälm. Men icke! Den gamla har jag nog inte använt sen jag flyttade hit till Gävle. Mamma är på mig som en hök "Du använder väl cykelhjälmen??!" lr "Hade du på dig hjälmen??!".
Och jag måste säga att allt tjat har gett resultat. Innan jul tänkte jag faktiskt att jag skulle börja använda cykelhjälmen... om den inte var så förbannat ful! Haha.
Men så fick jag ju en ny så nu har jag liksom slut på ursäkter. Och det var faktiskt riktigt skönt att ha den. Varmt och gosigt om öronen och lilla huvudet! Plus att jag kände mig lite säkrare. Nästan lite osårbar! Haha. ;) Trots att jag höll på att frysa fast på cykeln på vägen hem. Minus 14 fucking jävla grader! Kändes som om det va -30!! Fingrarna va stela som ispinnar när jag inte ens hunnit 500 meter! Haha. Men jag överlevde! Sicken tur! :)

I all denna nyvunna förundran och lyckorus över cykelhjälmen bestämde jag mig som sagt för att ge mig själv ett till nyårslöfte! Att jag under nästa år ska använda cykelhjälm 90% av gångerna jag cyklar! För jag vet att de gånger vi ska ut på krogen eller när jag cyklar till och från Baracken kommer cykelhjälmen bli kvar hemma. Även om de e dessa gånger man kanske behöver den som mest! hehe

Nyårslöfte nr 4: Använda cykelhjälm 90% av gångerna jag cyklar! :D

Åt av min alldeles egna julskinka idag! Köpte en på jobbet och gjorde iordning potatismos när jag kom hem. Så det blev julskinka, senap och potatismos till middag! Och det blir det till lunch imorrn med! :D

Nu blir det till att bestämma sig vilken film man ska kolla på!
Alternativen är Scarface, When a man loves a women eller Legally Blonde. Skulle vilja se Scarface, men den slutar ju så jävla sent. Kommer typ hinna somna innan dess. Blir säkert Legally Blonde, kan man sitta och skratta och gå och lägga sig i lagom tid! :P

Dags att poppa popcorn!!
Tjipp tjopp!

vs. 

Kommentarer
Postat av: Andreas

Duktiga du, Borde också börja använda!



Dock lite sent med ett nyårslöfte nu. Sen ser de väl bara dumt ut på mig med en hjälm.



Tips på någon snygg, om de nu finns?

2010-01-12 @ 19:28:51
Postat av: Maria

Det är aldrig för sent! Haha. Kan va svårt att hitta en snygg. Min är iof hyfsad, men snygg vet jag inte. Hehe

2010-01-12 @ 19:44:58
Postat av: Andreas

De har du rätt i...



Dock känns de så omanligt med hjälm. Ni tjejer sen passar bättre i det, det gör er extra söta eller hur man skall förklara. Medan killar bara ser löjliga ut.



Men borde väl ta tag i saken på allvar!

2010-01-12 @ 21:14:48
Postat av: Anna

Bild på hjälmen?

2010-01-26 @ 18:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0