Back where I belong

Nu har jag landat och är tillbaks i Gävle efter en veckas skönt break på Mallorca med päronen!
Mycket trevligt! Började mindre bra med att askmolnet beslöt sig för att ställa in alla flyg i ett antal dagar.
Men fam. Berge höll hoppet uppe och åkte glatt iväg till Arlanda för att sitta på rumpan och vänta i 5 timmar innan de fick veta att ett beslut angående huruvida flygplatsen skulle öppna skulle tas kl.12.
Så den lilla familjen fick snällt sitta och vänta lite till.
Kl.12 kom beslutet... att Arlanda skulle öppna kl.16 och då börja släppa iväg enstaka flyg.
Kl.16.30 lyfte 3 flygplan och dessa var de enda som fick flyga denna dag. Ett av dom flygen gick till Mallorca och där i satt jag!! Smått lyrisk över att faktiskt komma iväg på semester sov jag gott i 3 timmar på det halvtomma planet! :D

Skitsamma att vi missat hela första dagen, vi kom ju dit iaf!! :D
Vaknar torsdag morgon av ett smattrande... går upp och tittar ut. Regnet öser ner och mina päron drar iväg för att hämta sina hyrcyklar. "Jaja, lite regn har väl aldrig skadat. Vi e här iaf!" tänkte Maria och myste i soffan med en bok och en varm filt. För en sak är säkert... husen/lägenheterna kring medelhavet är helt klart inte gjorda för någon vinteraktivitet direkt. Svinkallt va de inomhus, hur rått som helst. Sov med raggsockor, trekvartsärmad lång tröja och dubbla filtar hela veckan! Haha
Päronen kommer tillbaka med cyklar. Ytterst nöjda!
Mamma och jag bestämmer oss för att trotsa regnet och ge oss iväg på lite storstads shopping i Palma. Taxi till bussen för att inte bli dyblöta och 1 timmesbussresa senare traskar vi runt i ett blött Palma.
Inhandlade en jättesöt bikini och ett par skor! Mycket nöjd!

Vaknar fredag morgon och ber till solguden att han ska vara på sin goda sida idag! Tittar ut.... ICKE då!
Solguden kanske hade drunknat i allt regn som kommit under torsdagen...
Närå, regnade gjorde de iaf inte.... nästan... på eftermiddagen... bara lite... haha
Passade på att vara lite hurtig och slängde på mig löparskorna och sprang en sväng längs strandpromenaden.
Mycket fint! Hade varit ändå finare med sol! :D
På kvällen tog vi bussen bort till Port de Pollenca (vi bodde i Alcudia) och gick på min och mammas smultronställe som vi hittade i höstas när vi var där. En jättemysig restaurang, Simbad, gör hur god skaldjurspaella som helst!
Skulle gärna äta det varje dag resten av livet!! :D



Vaknar på lördag och känner att "Fan, är de inte sol idag så åker jag hem!"...
Går upp och vågar knappt titta ut på altanen... DE E SOOOOL!!!
Klarblå himmel!! Inte ett moln i sikte! Woohoo!!
Spenderade hela lördagen vid poolen läsandes lite bok, löste sodoku och bara njöt av värmen som genast infinner sig när solen tittar fram! :)





Söndag: SOOOOOOL!!!! :D Åkte tillbaka till Simbad för att äta ännu en delikat middag. Denna gången blev det grillad bläckfisk. Jättegott!!

Måndag: SOOOOOOOL!!! :D Sista dagen i solen och värmen. Njöt till fullo och försökte insupa varje liten solstråle för att inte gå miste om nåt! Firade sista kvällen med att gå på restaurang och käka en god pizza! Mums!



rolig stavning på jordgubbar! Och glas till?? AJ!! HAHA

Tisdag: Upp 06.30, frukost, slänga ner de sista i väskan, åka till flygplatsen, handla lite sprit och annat gott, hoppa på planet, sova, vakna, landa, hämta bagage, säga hejdå till mammsen och pappsen, köpa tågbiljett, åka tåg, kliva av tåget, springa på en gammalklasskompis, bli glad, skynda sig till cykeln, cykla hem, äta fort, cykla till baracken, städa, äta glass, äta blåbärsflarn (MUMS! :)), ha SMG möte, cykla hem, städa, packa upp och ANDAS!
Film... sova.. :)

Heldag i skolan idag. Tillbaka till verkligheten så att säga... :)
Kvalborg och Valborg stundar och jag taggar till tusen. Mina små nya kära flaskor tittar trugande på mig och hoppas att dom kanske blir öppnade till helgens bravader! :P

Iron Man 2 har premiär! VILL SE!!! MÅSTE SE!! :D

Har varit duktig och sett en till skräckfilm! Såg Halloween för lite mer än en vecka sen och igår vart det Instängd (The Descend). Oj, så läskig. Lilla jag gömde mig bakom en kudde en hel del! haha. :D
Tur att jag inte va ensam... hade aldrig vågat se den då!

Nu e de dags att åka till affären och bunkra upp i kylskåpet! hehe
E lite sugen på att basta... kanske får bli i helgen. :P

Tjipp tjopp!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Flarrrrn!

2010-04-28 @ 19:03:49
URL: http://evelinajustnu.blogg.se/
Postat av: Fröken Berge

Ett kiiiiiilo mjöl!!! :D Hahah

2010-04-29 @ 10:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0