Köpa vingar för pengarna

Jag ska köpa vingar för pengarna och flyga ut över ängarna.

Tanken på att ta ett sabbatsår har återigen börjat pocka på uppmärksamhet.
Börjar känna att jag verkligen vill iväg en sväng. Bara resa eller jobba på vägen, kanske plugga lite utomlands eller dra iväg som volontär.
Grejen e ju den att det passar så himla bra med att ta ett sabbatsår mellan 2:an och 3:an. Då har man nåt att komma tillbaks till sen också. När man gått ut, efter 3:an, då vill man ju söka jobb direkt!
Så det känns lite som now or never! hehe

Helst skulle jag nog vilja resa och se en massa. Men då måste man ju jobba ihop en hel del pengar och det kräver ju att man har ett jobb. Visst, jag har ju ICA. Men tror knappast att jag skulle kunna skrapa ihop dom pengarna där.
Och att åka som volontär är ju snäppet billigar. Plus att det lär va sjukt häftigt och givande.
Till sist skulle man kunna åka iväg och plugga. Just nu lockar Japan något fruktansvärt! Kyoto kanske... :P Då kan man ju få CSN. Men hur sugen e man på mer studielån??! hehe ;)

Mikael Rickfors – Vingar Komer ihåg att pappa och jag brukade lyssna på den i bilen när jag var liten. Det va en av mina favoritlåtar tillsammans med ett kasettband från Lilli & Sussie! Haha :D

Dags att fortsätta drömma! För drömma kan man ju alltid!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0