Sjuk är inget kul att vara!

Sitter hemma med lite feber och snorar. Usch!
trist. Har slutspurt i skolan på grupparbetet i arkitektur. Stackars Martin blir lämnad i sticket.

Hatar att vara sjuk, iof kanske det inte är så många som gillar att vara sjuka. Men det är så tråkigt!
Man känner sig ju som värsta pensiönären. Allt går så långsamt, resa sig från sängen är plågsamt och att ta sig någon stans tar dubbelt så lång tid, man blir anfådd för ingenting.

Gick upp vid 10.30 och åt frukost. Sen tvingade jag iväg mig till ICA som ligger 300 m bort och bunkrade upp med frukt och annat bra när man e sjuk. Kom hem, åt en frukt och gick och la mig och sov i en timme till.



Gick upp IGEN, gjorde rent åt Alf och Sven, åt en rostad macka med vitlökssmör på och två frukter till. Dags för en  liten powernap på 20 minuter.

Två glada marsvin i handfatet! haha :D

Skruvade upp stringhyllan i vardagrummet och började plocka upp lite grejer i bokhyllan. Hittade en gammal pärm med teckningar från när jag var liten! Skit kul att kolla i. Favorit citat från Maria 5 år: "Det är roligt att leva, för allt är roligt." Skönt att leva så bekymmerfritt! hehe

Ska ta och kolla på lite Heroes, sista 4 avsnitten har jag fortfarande inte plöjt igenom. Sen blir de nog en lite sovstund igen! :)

Maria 90-09-12: "I flygplan; mamma med bebis i magen, barn och pappa med skägg". HAHAHA! Man var ju en konstnär redan då!! :D


Tjing tjong på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0