Borde plugga...

Det finns mycket saker man kan komma på att göra för att skjuta upp pluggandet.
Min senaste tillflykt heter Heroes, säsong 3. Bara ett avsnitt till.... sen SKA jag börja plugga.
Hehe. Det har inte funkat så bra som jag tänkt.
Därför straffar jag mig själv med att åka tillbaks till Gävle imorrn kväll. Bra straff eller hur! ;)
Längtar tillbaka till min lägenhet och Alf och Sven. Så det ska bli skönt att komma hem, till mitt andra hem.

Igår åkte jag in till Estockholmo och fick sällskap av mor min. Hade åkt själv annars men de e ju alltid trevligt att ha någon och snacka lite skit med! :)

På tåget på vägen hem hände en kul sak. Vi sitter och ska precis visa biljetterna är man hör en sms-signal av följande melodi i vagnen; "Du vill ligga med mig men det går inte!". Från en Robert Gustavsson sketch. Jag blir full i flin och tittar småflinande på tågvärden som också han hört och småler för sig själv.
Då säger min kära mor till tågvärden "Det där kom från dig va?! haha". Varpå tågvärden ser lite småförvirrad och lite generad ut och säger " Nej, de e inte riktigt min typ av signal". Jag tittar på honom och sen på mamma som ser nöjd ut och börjar as garva!
"Vadå?" undrar mamma. Som uppenbarligen inte alls fattat. Jag frågar om hon hörde va "signalen" sa. Och när hon säger "Det var väl ett anrop till han tågvärden från han som kör??" börjar jag ju garva ännu mer!
Jag berättar att det var från en robert gustavsson sketch och att han sa "Du vill ligga med mig men de går inte!" Mamma och jag tokgarvar tills vi kliver av tåget i södertälje! Tänk va fel det kan bli om man inte riktigt hör rätt! haha

Annars var det en väldigt trevlig liten shoppingtur. Fyndade på Monki. Bästa kapet i år! hehe. En skitsnygg svart klänning! Kommer jag lätt kunna ha som en klassiker. :) Sen blev de lite inhandlat från Designtorget och Lagerhaus samt en sväng på Carlings. Kan inte hjälpa det, men på carlings jobbar de ju fan alltid snygga killar. OCH dom e så jävla trevliga! Man vill ju bara ta med dom hem hela bunten! haha.

Idag har de kollats en hel del på Heroes. Men jag har faktiskt pluggat en del också.... jag lovar!
Och Bizz fyller ju år idag så efter middagen blev det tårtfika hos Hammarbäcks! :D Mums!
Tårtan va så stor att mer än halva blev över, så jag har en tårtlunch-dejt imorrn! :D

Jag har anmält mig till en danskurs! Fast det blir bugg istället för salsa. Den enda salsakursen som fanns gick på fre mellan 19-20. Kul! För då brukar man inte ha annat för sig! :P Så det blir Bugg istället! Men det ska bli sjukt kul!
Har dessutom fått en bandyklubba i present så nu måste jag bara hitta nånstans att spela! :P
I så fall har jag klarat av 2 av 4 nyårslöften! :D Än så länge.... min godis och fika ätar period slutar på sön... så sen gäller det 3e nyårslöftet också! Och cykel har jag ju inte haft här i södertälje så det blir också av när jag är tillbaks i Gävle!

Dags att snoka runt en sväng på facebook! Hihi! :P

Sov gott!
Jag ska drömma om hur jag mirakulöst kommer få plats med allt i väskan imorrn! :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0