Ett nytt år!

Så var det nya året här! 2010!
En mycket bra början har det varit. Idag har det bjudits på korvgrillning med korvbröd torrt som skorpor! Men de e alltid gott med grillat! :D

Min nyårsafton förflöt i ett mycket trevligt tempo med middag och gott att dricka. Innan hann jag till och med, för första gången, titta på Grevinnan och betjänten! Väldigt glatt överraskad av hur kul de va! Måste göras igen till nästa nyår! :)
Titta på fyrverkerier och skålade med bubbel med vännerna. Smsade glatt och hittade till slut en taxi att åka hem i. Somnade som en stock och vaknade utvilad, hungrig på grillad korv! :)

Lånade med mig Heroes säsong 2 & 3 av Matilda. Kom fram till att jag sätt hela 2:an när jag öppnade kartongerna idag. hehe. Men säsong 3 har jag dykt in i och de e precis som sist jag började kolla på Heroes. Jag e fast direkt!!
Längtar efter att få titta på fortsättningen av True Blood också. hihi

Imorrn blir det loppisdags med mammsen! Fynda, fynda, fynda!
Mitt senaste fynd, ett jättefint uppläggningsfat från Rörstrand, införskaffade jag mig på Erikshjälpens loppis tillsammans med Malin i Gävle. :D
Men imorrn blir det nog prio på att fynda julpynt! Letar ljusslingor till balkongen och lite julgardiner eller dukar. :)
Morgondagen kommer avslutas med bio, Avatar i 3D med mamma och pappa. Woohoo, har längtat som en tok efter att få se den. Finns så många bra filmer som haft/har premiär nu. Skulle vilja se Sherlock Holmes, En julsaga, The Imaginarium of Dr. Parnasuss (Heath Ledgers sista film), Prince of Persia, Prinsessan och grodan, Toy Story 3 och Upp. Listan kan göras lång. Får vänta på att filmerna börjar gå med studentrabatt, några veckor efter premiären. 60 kr är ett betydligt trevligare pris än 100! Då har man kanske till och med råd med lite popcorn till! hihi.

Har prövat ta kort med kameran och det funkar ganska bra. Lite svårt att sikta med en trasig skärm bara. Men de blir kort och så dåligt siktar man inte ändå. Den kommer nog hänga med ett tag till! Haha. :D

Dags att sova!
Tjipp tjopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0