Lilla klumpen börjar ta form.

Idag var det dags! Dags att lossa på de sista formarna till stommen för bänken. När vi gjöt innan jul trodde jag att det skulle gå åt helvete med den sista formen som inte var speciellt mycket tjockare än armeringen. Och idag när den inte riktigt ville lostna från formen va jag säker på att de gått käpprätt åt pipsvängen! Men jag fick lite assistans och till slut ploppade den loss. Och vilken lättnad att ingen av de 5 betongformarna jag gjutit gått sönder! :D
Nu e det "bara" att göra ryggstödet och den delen av sitsen som ska va i trä. Halvvägs till målet och en vecka och en dag kvar till slutredovisning. Det borde jag hinna! :)

Suget efter Heroes ökar, har inte tittat på 5 dagar nu!! Men jag har ju bara 4 avsnitt kvar. Den som spar han har! :P

För att jag ska klara av mitt ena nyårslöfte; att inte äta fikabröd och godis på vardagarna, har jag köpt hem sjukt mycket frukt som jag proppar i mig när sockersuget trycker på. Ikväll blir det, precis som igår, lite fruktsallad till kvällsfika. :)
Uppdatering kring de andra nyårslöftena: Cykelhjälmen hänger med! Inte e man snygg för fem öre. Men de e viktigt att skydda det lilla man har, så jag kör på med den! :) Dansen är på g. Jag har anmält mig till en buggkurs som börjar nästa tors! Woohoo! Innebandyn har jag inte fått kläm på än. Ska höra mig för lite i skolan. Vore så skoj att få springa runt och vara lite galen. Hihi.

Fruktsalladen väntar... :P

Tjing tjong




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0