Sicken effektiv dag!

Dagen till ära har jag äntligen öppnat kurslitteraturen till tentan om två och en halv vecka!
Den här lilla boken på 192 härliga sidor har gått bättre att läsa än jag trott. Inte för att jag läst klart den än, men jag har kommit en god bit på vägen, UTAN att somna! :D

Sedan jag vaknade imorse har en viss låt etsat sig fast i mitt huvud. Har försökt komma på vilken låt eller vem de e som sjunger den. Men de e fan hopplöst! Lr var hopplöst kanske man ska säga. Satt och kollade runt på spotify och försökte med alla möjliga sökord, men inget funkade. Då kom jag på att jag kunde googla det! haha
Och mycket riktigt... en viss James Morrison dök upp med låten Broken Strings.
BINGO!!! :D

Broken Strings

"Let me hold you for the last time
It’s the last chance to feel again
But you broke me
Now I can’t feel anything

When I love you, rings so untrue
I can’t even convince myself
When I’m speaking, it’s the voice of someone else

Oh it tears me up
I try to hold on, but it hurts too much
I try to forgive, but it’s not enough to make it all ok

You can’t play on broken strings
You can’t feel anything
that your heart don’t want to feel
I can’t tell you something that ain’t real
Oh the truth hurts
A lie’s worse
How can I give anymore
When I love you a little less than before....."

Fullkomligt älskar den låten! Och jag måste erkänna att jag e lite såld på James Morrison nu. Nu när jag lyssnat på hans album och hans hesa röst! :D Mums! haha

Ikväll blir det bio igen! The Imaginarium Of Dr. Parnassus!! Heath Ledgers sista film, som han tyvärr inte han göra klart innan han dog. Så dom fick skriva om den lite när han gick bort. Har hört att den ska va jättebra och att döma av trailern är det nog en film som kommer falla mig bra i smaken! :D

Imorrn blir det loppis-runda med Linn!! Woohoo! Ska försöka hitta en schysst herr skjorta, ett par snygga pumps, en klänning och en roligt pussel! :)

Tjipp och hej!

James Morrison – Broken Strings Mums!! :D

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0