Kluven

Hm.........
"What to do? What to do? I've got no head! I can't think, I can't think! I've got no head, that's why!!"

Jag känner mig lite kluven. Sitter här hemma och fnular på livet i största allmänhet. Kan inte låta bli att känna som om jag aldrig kommer nå dit jag vill. Fast vet jag vart jag vill egentligen?? Jag vill så mycket!
Kan man inte bara vilja en sak åt gången så man kan koncentrera sig på det!??

Förundras över människokroppen och kanske främst lilla hjärnan som vi håller så kär.
Hur fan funkar det??! Hur kan allt få plats där inne, e ju ofattbart lite med plats åt så mycket minnen, viljor, känslor och annat krafs. Får nästan lite ångest över att tänka på hur lite plats hela ens liv är uppdelat på. Tänk!

Går i sabbatsårs-tankar igen. Känner mig verkligen ap-less på skolan just nu. Ingen ork alls! Och bara det gör mig ännu mer less. Vill liksom inte gå runt och göra saker halvdant i ett år till för att få en examen. Då tar jag hellre ett sabbatsår, jobbar arslet av mig och får tillbaka gnistan. Så när jag kommer tillbaka kan köra fullt ös i ett år och vara kanon nöjd med allt och vilja lägga ner den energi som nu är borta med vinden!
Men för att ta ett sabbatsår måste man ju ha ett jobb, annars får man ju inga pengar! Och utan pengar kan man inte leva! hehe. Så vi får se vad sommaren har att ge. Kanske, kanske, kanske hittar jag nåt hyfsat jobb till augusti. Kanske, kanske, kanske kan jag leva snålt i 6 månader och spara en massa och sen ge mig ut på en liten resa!?

Drömma får man alltid!! :D


James Morrison – You Make It Real
James Morrison – Nothing Ever Hurt Like You

Och det är en sak jag tänker fortsätta göra! DRÖMMA!! :D
Utan drömmar skulle ingen orka hålla sig flytande!!
Jag älskar drömmar! Bland det bästa som finns! :D

Jag borde städa lägenheten, speciellt badrummet.
Och så ska jag ut och springa en sväng.
Men nu sitter jag här med en liten godispåse istället och funderar på att krype i under en filt och slå på en film istället. Hehe. :P

Framtiden får utvisa vad som blir gjort! ;)

För exakt en vecka sen tog min lilla bror Emil studenten! Nu njuter han av sista sommaren utan behöva jobba och slita för sitt leverne! :P
Grattis brorsan!




Det är en av få dagar jag skulle vilja göra om, ta studenten!! Vilken häftig dag! :D

Nu ska jag äta ltie mer godis och bara löka runt!! Haha! :D

Kraaaaamar

Kommentarer
Postat av: Carla

Skojar du med mig?? Är han så stor redan, student och allt?! Gud vad tiden går fort...

Och jag åldras som tur är ingenting alls ;)



Ha det så kul i Riga!

2010-06-18 @ 23:39:27
URL: http://mmgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0