Quelle Surpris!

Första dagen på sommarlovet!! Oooh vilken härlig känsla! Kunde nästan inte ligga och dra mig i sängen imorse. Bara en massa spring i benen! Eller rättare sagt, känslan av att inte behöva göra nånting men vill göra allt för allt e kul! haha
Vaknade vid 8.30 och kände mig sjukt utvilad! Tror att det var för att jag inte hade ställt någon väckarklocka, man sover kanske inte lika stressat då. Hehe. Om man nu kan sova stressat?!?

Satte mig på balkongen i solen i nya bikinin och läste i bok och bara njöt! I ungefär 30 min, sen kände jag mig sjukt rastlös. Fram med skurhinken och en skrubbsvamp. Dags att göra balkongen fri från alla alger som huserat på balkongräcket och plåten! Mycket fint blev det!! :D

Och rätt var de va fick jag ett picknick-uppmanande sms av fröken Frisk. Så det var bara till att choppa upp lite sallad, ta fram filten och dra iväg på picknick. Precis brevid skolan ironiskt nog. Men skönt ute i solen var det!! Vi åt en massa gott, spelade kubb och kastade frisbee. Sen kom elaka moln och det blev kallt. Passade på att smita in i skolan och ta med mig lite grejer hem. Hehe. Inte en skolfri dag än inte!! ;)

Hemma igen blev det till att dra på sig löparskorna (borde verkligen köpa nya, inge dämpning kvar alls) och ta en vända i skogen. Idag vart det lite utökning av rundan och det gick finemang. Väl hemma igen blev det lite mag-, rygg- och armövningar. Beach 2010, I'm ready.... snart!! haha

Till middag serverades stekt falukorv, kokt potatis och spenat!! MUMS!! Nu e jag stark som Karl Alfred! :D
Dags att ta i tur med diskberget som alltid dyker upp med några dagars mellanrum. Mindre kul! Men misströsta icke! Fick för mig att ta en sväng ner i källaren och lägga undan några vintergrejer och en bäddmadrass. Och vad hittade jag där, om inte lite sommarkläder. Bl.a en klänning som jag köpte för 2 år sen som var min favorit då. Dock e väldigt tajt sak.... inte tajt överallt, men under boobsen, sådär skönt jobbigt att få på sig över axlarna. Tänkte att "Fan, den där kommer man väl inte få på sig". Var tvungen att prova iaf och minsann!! Den passade som handen i handsken! Kanske till och med satt bättre än förut??! Då blev lilla Maria glad!! :D

Snart vankas Arga Snickaren och senare en riktig actionfilm, Crank.
Lånade hem Sunes Sommar idag. Den ska jag mystitta på imorrn!! :D

Imorrn ska jag ägna mig åt att tvätta, sitta på balkongen och mysa och åka ut till Åbyggeby och rida en sväng i skogen!! Ska bli riktigt najs!

Kraaaaaam




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0