Första & sista vurpan på cykel denna vinter!

Gjorde vinterna första och sista vurpa med cykeln idag på väg hem från skolan.
Otroligt graciöst! Haha. Jag e glad att jag hade cykelhjälmen på mig!
Skulle cykla upp för en liten iskant. Men det var lite halare än jag trodde.
Kände hur cykeln började tippa och för att rädda situationen sätter jag ner foten som för att bromsa.

Men icke!! Där min fot sätts ner breder glansisen ut sg som ett gigantiskt täcke över vägen. Så istället för att bromsa med foten så fortsätter både jag och cykeln framåt och neråt! Sätter mig sådär fint på rumpan och slår i armbågarna innan den sista lilla stöten tas upp av hjälmen.
Måste sett sjukt kul ut, en riktig filmvurpa! Haha
Tur att jag landa på rumpan, där man har lite extra mjukt! Hahahahaha :D

Så tack mamma och pappa! För cykelhjälmen och för allt tjat om att använda den! Funkade ju bra idag! hehe :P
Och tack min lilla skyddsängel för att de inte gjorde alltför ont!
Ett sista tack får min bakdel som fotfarande verkar vara "In the game" så att säga!! haha

Kom hem till tvätt, disk och matlagning.
Och tajmingen idag har varit helt otrolig!
Kom hem, slog på ugnen, sorterade tvätten, gick till tvättstugan och slängde i 2 maskiner, tillbaks hem, ugnen varm, fixa iordning maten, in i ugnen, äta upp halva burken majs för att slippa svälta, diska berget av disk jag samlat på mig, börja koka ris, till tvättstugan och ta ur tvätten och slänga i ny, hem och då är riset och fisken i ugnen klart. ÄTA!!! :D
Ding, ding, ding!! Klockan ringer och det känns som om jag gått i mål efter ett mini maraton! Haha.
Icke då! Det är tvätt-timern som pockar på uppmärksamhet!
Dags att hänga upp tvätt! :D

Dagens låtar: The Plan – Mon Amour (Alternative Single Mix), The Plan – Foggy Days & The Hives – B is for Brutus

Tjipp o hej!
Tvätten väntar! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0