Korv Stroganoff premiär!

Idag har jag för första gången i mitt liv lagat korv stroganoff! :D
Blev jätte gott, var ju hur enkelt som helst att göra! Lätt en ny favorit!

I början av veckan lånade jag hem stora slagborren från skolan och satte upp hatthyllan i hallen, en krok till nya vardagsrumslampan och 2 tavlor! Vilken skillnad det blev i hallen när hatthyllan kom på plats igen och tavlan ovanför lilla soffan kom upp. Hallen e mitt nya favoritrum! :P

Igår, idag och imorrn har/kommer vi vara ute i skogen på studiebesök med skolan. Både igår och idag var jag helt slut när jag kom hem. Skulle kunna gå och lägga mig nu! haha
Vi har varit och kollat på skogsbruk och sånt, faktiskt varit ganska intressant. Igår fick vi provröja en liten skogssnutt, så då fick man prova på en sån där stor röjmotorsåg och idag var vi och kollade på en stor skogsmaskin som fällde, kapade och kvistade träden i ett kör (kommer inte ihåg vad den hetter). Såg riktigt coolt ut, träden föll som plockepinn fastän de va stora bamsar! Fick till och med åka med en sväng!! :D

Borde plugga Materialteknik nu, till tentan.... men jag e så trött... soffan lockar nåt otroligt! Kanske blir en film istället... hehe. Men jag borde verkligen plugga, tentan e den 8e juni... så de e inte långt kvar... :S

Dags att ta hand om disken. Woohoo! ;)

Tjipp tjopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0