Dags för påsk! Snart... :)

Yeay! Påsktajm! Påskägg! :D

Helgen spenderades lite överallt och hur som helst. Lite i skolan, lite i stallet, lite myspys, lite film.
En bra helg helt enkelt! :)
I söndags hade jag sällskap av Joanna till stallet. Blev en supermysig tur i strålande sol.
Såg årets första fjärilar! En liten stackare hade förirrat sig in i stallet vid ena förnstret. Hjälpte den ut! Den blev hemskt glad, tackade och flög iväg för att hämta fjärilsbarnen på dagis. Kanske.... :P



Lyckades pilla upp mobilen ur jackfickan utan att lillhästen fick spatt och hann till och med knäppa ett kort under 1/4:e dels sekund som hon stod stilla. :)



Veckan har gått fort! Alldeles för fort. Har varit i verkstaden och fixat på min lilla armé av gubbar.
Fick hjälp av lärar-Dan att leta fram en bit bok i virkesförrådet. Det var någon elev som gick i 03 klassen som hade tingat den. Haha. Så jag tog den! Tror inte hon kommer tillbaka efter gått ut för 5 år och vill ha tillbaka den. hehe
Men jäklar va sned och skev den var. Kändes som om jag var tvungen att hyvla bort hälften av brädan.
Men det blev bra. Fick ut 8 små gubbar av hela brädan. Så nu har jag 4 ledsna, 2 glada och 2 arga. Känns bra, då kan jag misslyckas en gång. Fast de vill jag ju inte. De ska helst bli bra direkt! :P


Den lilla armén av gubbar! :P

Grovslipade åt ena hållet. Hann idag med att slipa 3 st åt andra hållet också och filat ner "hörnen", så nu e dom helt rundade. Dom får åka med hem till Tälje. Det ska ju bli fint väder i helgen, så då kan jag sitta i solen på baksidan och slipa. :)



Imorrn bär det av hemåt. Ska bli skönt! Har en dejt med Sofie på fredag. :D
Men först ska jag upp tidigt och tvätta lite innan tåget går. Måste ju ha lite rena strumpor med mig hem! :P

Lånade 2 böcker om hästen på biblioteket i förrgår.
Ska lägga mig och läsa lite nu. Innan jag slocknar i sängen! :)

Glad Påsk, lite i förväg...

Tjo o tjim fiskstimm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0