De var den helgen..

Igår ringde väckarklockan lite tidigt och en lagom pigg Maria vaknade för att drygt 30 minuter senare promenera till tågstationen och ta tåget till Ljusdal. Där väntade en kramgo pojkvän med familj.
En lugn eftermiddag hemma hos familjen Åsberg med tillhörande powernap blev det. Eftersom far i huset fyllde år gick vi ut för att äta ute. Mycket god mat och dryck på Järnvägsrestaurangen. En lagom promenad hem med mycket mat i magarna och lite slappa framför brasan med lite vin, sen var man färdig för sängen. Tänk att man blir så trött av lite mat! :)
Vaknade ganska tidigt idag eftersom gårdagen inte blev så sen. Frukost, film och en tårtbit innan det var dags att ta tåget tillbaka till Gävle. En liten minisemester. Jättemysigt! :D

Hem i några timmar och sedan iväg till stallet med Fredrik och Kerstin från klassen. Blev en mysig tur, jag red lilla tokhästen. Vi följde med några kilometer innan vi själva red heeeelt ensamma tillbaks till stallet! Så långt har hon inte gått själv förut. Men det gick kalasbra! :D
Blev lite ridande nere i lilla paddocken innan dagens motion var till ända. Hon går verkligen i jättefin form nu och bjuder på fint in i handen. Det e så kul när man känner att all tid och möda man lägger ner ger resultat!! Det är det som gör det värt allt! Även om det går framåt med baby-steps, så går det iaf framåt! :)
Passade på att ta med kameran igen och såklart började det regna.
Men inte så mycket att det stoppade Pelle från att hjälpa mig ta lite bilder på mig och Rosie.
Hon börjar verkligen föra sig som en liten ridhäst och inte en travare. Fast spattig och lite nervig e hon allt fortfarande. :)



Nu njuts det av morotsstavar och dipp till Burn after reading på 4:an. Riktigt soft och underfundigt rolig film. :)
Planer inför veckan:
Bygga prototyp och fixa i skolan, spela innebandy (woohoo! Första träningen sedan jag va sjuk), rida (ev.imorrn, onsdag och fredag) och sedan dags för helg igen! :D
Veckorna går alldeles för fort, jag hoppas jag hinner med det jag vill hinna få gjort denna vecka.
Känns som om det börjar dra ihop sig med ex-jobbet nu också. Inte många veckor kvar där. Ska se till att skriva en hel del på rapporten i veckan. Peta in allt hittills i InDesign tillsammans med modell och skissbilder.
Men men, de får lösa sig under veckan. Har upptäckt att jag blivit en mästare på att planera, speciellt när det kommer till ridpassen. haha.
Man måste ju planera om man vill hinna med allt man ska och allt roligt man vill göra! :)

Dags att läsa lite i nördböckerna! :D

Kram och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0