Effektiv dag!

Tjingeling!

Oj, vad jag varit effektiv idag. Typ...
Har tagit ikapp det jag tyckte att jag låg efter igår. :)
Nu börjar det verkligen hända grejer med dom små gubbarna.
Igår fick dom fötter, som det slipades det sista på idag.


Små pingvinfötter blev det :)

Dagen till ära har ägnats åt att blanda färg. Har nu hittat rätt kulörer till dom små rackarna.
Färgen har sedan spätts ut med vatten, detta har också testats cirka 100 gånger för att få fram rätt balans mellan vatten och färg, för att kunna köras i sprutmojängen. Blir så fint och jämnt när man sprutmålar! :)


Testing av sprutan med rätt färg och vattenbalans. Kanske inte syns så bra men den till vänster e lite gul. Den till höger har fått ett litet testöra maskerat för slippa få färg på sig. :)

Sedan prickades lite hål för öron och armar ut.
Imorrn ska jag ner på Clas Ohlson det första jag gör, för att köpa magneter till armarna. Så dom kan krama varandra.... lr iaf hålla varandra i händerna.
Sen är det "bara" sätta fast öron, sy ihop armar med magneter i, maskera öron och resten av det som inte ska vara målat, sprutmåla (typ 10000 lager), måla ögon, lägga på några lager klarlack och Voila!!! :D
Håller tummarna för att allt ska gå vägen. Kommer va mest nervös imorrn när jag ska hamra ner öronen och armarna tillsammanse med rundstav i sina små infästningshål. Mycket som kan gå fel.... :S hehe
Men det tar vi då.. :)


Öron och armhål.


Gulingen fick sig ett testöra och en låtsasarm också! Börjar bli fint! :P

Nu ska jag till herr Åsberg och baka kakor! Kolakakor blir det bestämt! Så imorrn blir det kakor i skolan! Nåt ska man väl ha för att klara av 12 timmars dagarna! :P

Tjipp o hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0