Home sweet home!

Tillbaks i Gävle.
Varför har man alltid jättemycket mer packning med sig tillbaks hit än när man åkte iväg???
Idag blev det en hel stor Stadiumkasse till och ett par stavar! hehe
Men så har jag faktiskt köpt (läs mamma o pappa har köpt) ett par inlines och en hel massa skydd av olika slag. Och stavarna ska jag ha till de. Kommer bli kalas, ska bli så roligt att kunna öva till halvvasan. :D
Ska bara test-åka först och konstatera att jag kan.... eller inte kan...
Det kan ju bli spännande. Då e det bra att jag har handleds-, armbågs- och knäskydd. Samt hjälm såklart!
Kanske skulle behöva en kudde på rumpan också de första gångerna. haha

Har haft en helt underbar påsk hos mor o far.
Åkte hem i torsdags eftermiddag och hamnade såklart på stockholm central lagom till tågbranden i stockholm södra, så att alla tåg stod still i ca 1 timme. Det var nice! Tur att det var så fint väder, så man kunde sitta i solen och lyssna på musik. Frustrerande att vara så nära hemma bara och inte veta när man kommer därifrån. Men det gick ju bra till slut. :)

Träffade Sofie i fredags för en fika och runda på stan. Supermysigt. Kul att ta ikapp lite, har ju inte träffats sen förra sommaren. hehe. Pratade lite om att kanske åka till Kina nästa sommar. Vore hur skoj som helst. Hänger ju lite på om jag får nå jobb och kan spara lite pengar eller ej. Men jag hoppas. Vore grymt att komma iväg några veckor. :)
Sedan blev det mumsig mack-lunch när jag kom hem. Samt lite slipande av gubbar.
Åt en hel hög mat, alldeles för mycket. Hade nästan ont i magen halva kvällen.
Bizz och jag passade på att ta oss en skön kvällspromenix till Willys och tillbaka för inhandlande av glass och någon godisbit. Skönt att få röra på sig lite och smälta maten lite. Så till slut fick ju glassen också plats. :D

Lördagen spenderades åt en hel hög slipandes på gubbarna i en solstol, njutandes av solen.
Dom börjar få fin yta och riktigt bra form nu. Ska köra det sista i veckan. Så förhoppningsvis ska de va klara på fredag. Om allt går som det ska. :S



Senare på lördagen dök ena familjen kusiner, morfar, bror och farmor upp. Mycket trevlig middag och en hel del vin. Muuuuuuums!!! Ulle och jag våldgästade Bizzen efter middagen och snackade lite skit och uppdaterade varandra med södertälje-skvaller. haha.

Vet inte om det beror på att jag varit ute större delen av varje dag eller om det är för att jag varit hemma hos mamma o pappa, men jag har gått och lagt mig OCH somnat sjukt tidigt varje dag! Eller kanske inte sjukt tidigt, men tidigt! Så himla skönt att vakan vid 8.30 och känna att man är utvilad och inte vill sova mer! :D

I väntan på tåget tidigare...

Fina utsikten över Scania! Men med den blåa himlen klagar man knappast.


Soooool! :D

Nu sitter jag i soffan hemma hos mig och ska precis slå på en film och poppa popcorn.
Det blir Kick-Ass ikväll. :)

Önska mig lycka till i veckan! Det kommer nog bli långa skoldagar om jag vill få allt klart. Ska ju lämna in rapporten på måndag! Hehe. Men det ska nog gå bra. *Hoppas, hoppas, hoppas*


Skål!

Glad Påsk, det lilla som e kvar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0