Nya j**lar ska det bloggas!

Woohoo!!
Vilken dag det blev idag, fick lite panik när jag insåg att det redan var torsdag.
Men så kom jag på att jag ju har gjort allt som jag planerat hinna med i skolan!
Och de e ju skönt. :)
Har nog bestämt den slutgiltiga formen på leksaken, tror jag. Ska fila på det sista imorrn.
Kommer nog att bli bra, har fått bra respons av folk so far och det är ju alltid roligt.

Här kommer lite bilder på dagens lerfigurer jag experimenterat med.
Tjockare? Smalare? Kortare? Större huvud? Ögon? Öron? Armar? har jag hela tiden bottats med i denna lilla process som varit skoj. Trodde jag skulle tycka de var jobbigt med leran, är annars inget stort fan av lera, men det har gått riktigt bra. Var ju kul! :D
Tog och ställde upp modellerna fint inne i fototältet och riggade 2 lampr utanför. Tänkte att det vora schysst med lite jämnt ljus och bakgrund. Blev rätt hyfsat.
Men sen fick jag lust att ta några till bilder när jag satt vid bänken. Så det blev ett A3 ark som bakgrund och bara dagsljus som ljuskälla. Och dra på trissor, dom bliderna blev mycket bättre! :)
Så här kommer ett smakprov. hehe


Ledsen, arg och ledsen på promenad.


Suck, vad livet e trilskt ibland...


Hopplöst fall och surkärringen

Drog mig hemåt vid fyra-snåret och ägnade en hel massa minuter åt att diska undan berget av disk som på något underligt vis lyckats klämma sig ner i diskhon. Kan den lilla spontanbakningen imorse ha ökat på berget?? Näää!! ;)
Sen var det dags för middag och idag blev det bacon och makaronilåda med lite fefferoni, paprika och ärtor i. En salig blandning men det blev riktigt gott! :D
Har varit sjukt sötsugen hela dagen, kanske var därför jag bakade imorse. Men iaf så blev det lite torsdags-efterrätt också. Gratinerad banan i ugn med choklad och kokos på och en klick vanlijglass till. Goooooott!! :D
Drog igång en film under middagen, The Life Aquatic with Steve Zissou, lite småkonstig film men mysig och lite rolig och faktiskt en bra och skön rulle. :)

Nu ska jag läsa lite i mina nylånade hästböcker från biblioteket för att förvärva mig ny kunskap varför tokhästarna beter sig som dom gör. Här ska det nördas! hehe :)
Och imorrn blir det en tur till stallet för att praktisera allt nytt jag lärt mig! Kanske. Alltså kanske, som i kanske har lärt mig, ut till stallet SKA jag. haha
SKA komma ihåg att ta med mig kameran också och ta lite fiiiina bilder. Hoppas de inte regnar bara, de e drygt!

Borsta tänderna dags, innan allt socker från efterrätten fräter sönder dom små pliggarna! :P

Kraaaamar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0