Snö!

Jaha, så kom snön igen! Hehe
Självklart började snön ösa ner när jag var ute i stallet och skulle ta herr Morris på en tur.
Skönt att jag hunnit klara av lilla-hästen innan det satte igång.
Vet inte varför, trodde kanske att det skulle sluta lika snabbt som det kom, men jag tog inte på mig regnbyxorna.
JAG BLEV BLÖT! Jätteblöt till och med! Ingen mysigt. Kändes som jag kissat på mig efter 10 minuter i sadeln. haha
Snön vägrade ge sig och det snöade heeeela tiden vi var ute. Jag som hade tänkt ta lite fina ridbilder med hjälp av Pelle. Men icke!
Hann knappt mer än in i stallet så slutar det självklart att snöa! YEAY! Skumma vårväder. Och nu e de soligt när man sitter inne. Blääää. hehe

Har skrivit lite på rapporten idag. Går sakta men säkert framåt. Blir nog runt 40 sidor när man e klar med bilagor och allt.

Tog mig i kragen förut och plockade ner vinterkläder till källaren. Känns knappast som om det kommer bli 1 m snö och 20 grader kallt igen. hehe. Skönt med liiiite mer plats i klädkammaren.
Har också hunnit med att sy en "påse" som ska va runt tvättkorgen. Så folk slipper se all min smutsiga tvätt när jag har besök. :) Blev rätt hyfsad.



Tog lite kort på herrarna också för någon dag sen.
Här smaskar dom på god sallad. :)



Nu e de dags att tänka på middag.
Kanske blir någon ny cider till. Köpte lite nya och spännande val sist på bolaget. Får se om de nå att ha. :P

Hej hopp i lingonskogen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0