Blandat kan va gott

Vaknade imorse med fortfarande liiite helgångest kvar... fast nu e de ju måndag, så då kanske de kalla måndagsångest?
Allmänt segt humör yttrade sig på vägen till skolan och en ytterst omotiverad Maria parkerade den Rosa Faran i cykelstället utanför entrén. Upptäckte till min förvåning (egentligen inte) att vi var 4 stycken som orkat pallra oss till skolan vid denna okristligt tidiga tid en måndag (kl.9). Som tur var dök strax 3 pers till upp och vi höll ett litet möte om utställningen som kommer farande mot oss likt en orkan.
Mass-mails-Maria dök upp och mailade klassen om mötets bestämmelser och planeringar. Heja!
Sedan tog Utsvulten-fast-jag-fick mat-nyss-Maria över och åt en god lunch i sällskap av två klasskamrater medan det ordbajsades hej vilt kring sånt man inte vill tänka på.
Efter lunchen dök, för ett kort tag, Nu-tar-vi-och-sätter-igång-och-arbetar-Maria upp! Ett trevligt välkomnande i verkstaden fick hon. De små figurerna är nu färdigfilade och den eviga slipningsprocessen kan börja. Fördelen med att slipa är att man kan sitta lite var man vill... typ ute i solen. :D
När Nu-tar-vi-och-sätter-igång-och-arbetar-Maria efter ett tag tröttnade på att fila och slipa på de små figurerna dök en kär vän upp, nämligen Nu-gör-jag-något-kul-istället-och-åker-ut-till-stallet-Maria!
Nu-gör-jag-något-kul-istället-och-åker-ut-till-stallet-Maria hämtade Rosa Faran vid cykelstället och for iväg mot stallet och dom ystra hästarna som bara väntade på att få komma ut och springa lite. När hästarna var rastade och klara for Nu-gör-jag-något-kul-istället-och-åker-ut-till-stallet-Maria hem med Rosa Faran!
Sedan bjöd Mästerkocken-som-kan-alla-knep-i-köket-Maria på en smaskig måltid. Det blev en god man-tar-vad-man-har-kvar-i-kylskåpet-den-23e-gryta! Mums!

I skrivande stund sitter nu Nyduschad-och-på-finfint-humör-Maria och funderar på vad hon ska ägna resterande kvällen till. Hon tror att det nog blir en tur med Rosa Faran till den ökände bad-boyen Mr. Daniel. Han har lockat med guld och gröna skogar och lite TV-spelande!
Nyduschad-och-på-finfint-humör-Maria sitter upp på Rosa Faran, som genast stegrar sig för att visa exakt hur farlig hon är och sedan far ekipaget iväg genom bostadsområdet för att gå en spänningens kväll till mötes hemma hos Mr. Daniel!

Hey ho Silver, Away!! :D

God kväll bjuder jag er mitt herrskap!
Adjö, adjö! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0