Helgångest?

Om man tycker att helgerna mest är jobbiga för att man inte kan sluta tänka på allt som behöver hinnas med i veckan och heller inte kan komma ihåg när helgen bestod av annat än att vara i skolan, kan det vara ett tecken på att man har lite för mycket i huvudet??
Usch, helgångest! Det är va det är!
Ytterst skumt att känna att man får ångest av att inte göra nånting, för det är så mycket man skulle kunna göra, som ändå behöver göras på måndag! MEN, de e ju helg... då ska man väl få slappa??
Å ena sidan orkar jag inte nånting, tycker nästan de e jobbigt att vara social.
Å andra sidan vill jag göra ALLT! Få allt klart och umgås men vännerna som varit bortstädade ur livet under de senaste månaderna, för att få tid till ex-jobb. Blääääää...
Egentligen, egentligen vill jag precis ha skrivit på ett schysst jobbkontrakt (spelar inte så stor roll vad det är för jobb), klarat av skolan och ägna 2-3 veckor åt att åka ut med båten och sola och bada, grilla, dricka vin och bara chilla med underbara vänner och familj!
Snart är det slut.... med skolan. Och kanske med Gävle också. Läskigt...
Och alla nära och kära från skolan.... när får man se alla igen??
Usch, jag kommer va så sentimental på Vårrüset nästa helg!! Haha.
Tur att Martina och Daniel kommer hit och gör mig glad! haha ;)
Mammsen och pappsen kommer hit på fredagen när vi ska ha vernissage och sen ska vi ut och käka! Mums!! :D
Både längtar och längtar inte tills de e klart! hehe

Nu blire lite städning av herrarnas bur och sedan iväg på hemliga uppdrag! :P

Tjipp tjopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0