Mitt nya liv!

För första gången i mitt liv ska jag gå på diet.
Idag är första dagen i denna nya fas.
Sommarkilona blev till höstkilon som sedan blev till julkilon.
Och där någonstans kände jag att nu får det räcka. Kan ju inte hålla på att ständigt ticka uppåt såhär!
Så nu har sambon och jag gjort slag i saken och bestämt oss för att gå på en stenhård GI-diet i 2 veckor och därefter en lite lättare variant.
Dag 1
Frukost: 2 kokta ägg, citronvatten och en kopp te.
Lunch: Örtsill, 2 kokta ägg och blandad grönsallad.
Seeeen ringde min kära mor....
Middag blev därefter inmundigad på sushirestaurangen till min pappas ära, då han fyllde år idag.
Och är den nån som fyller år så ska de ju såklart ätas efterrätt, så en halv princessbakelse inhandlades och åts upp strax efter.
Så när jag nu i efterhand utvärderar denna första hårda diets dag, kan jag ju inte annat än skratta. Restaurangbesök och bakelse till efterrätt ingic inte riktigt i min plan. Men nya tag imorrn, nu är det ingen som fyller år än på ett tag.

Fick hem en massa skor idag också, som jag beställde hem i onsdags när jag fyllde år. Ska ett par av Daniel i present. Men nu är ju bara frågan om det är det enda paret som ska få stanna hemma. Hehe.
Dom här skorna har jag spanat på länge och dom SKA jag ha.

Poetic License - Sweet Splendor från Heppo.se på rean. :)


Sen är ju frågan om dessa också ska få stanna kvar hemma. Otroligt sköna är dessa lite udda men roliga kilklackar!
Också från Heppo.se


Hm, svårt val... :P

Imorrn återgår vi till dietens hårda bud och kanske en liten löprunda på det. Eller så blir det kanske mest tv-spelande hemma i soffan. ;)
Fortsättning följer...

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0